ページの先頭です

ページ内を移動するためのリンク
本文へ (c)

学会誌『日本語教育』

181号(2022.4)

特集(Featured Article)

公的日本語教育を担う日本語教師に求められるもの

Essential Perspectives for Teachers Engaged in Japanese Language Education in Accordance with Public Policy

神吉宇一

KAMIYOSHI Uichi

【寄稿論文】

日本語教師に求められるリサーチ・リテラシー―米国の日本語教育の視点から―

Research Literacy for Japanese Language Educators: From the Perspective of Japanese Language Education in the United States

森美子

MORI Yoshiko

【寄稿論文】

日本語教育の現場で求められる対応力―子どもを対象とする日本語教育・支援現場で―

The Essential Role of Responsive Competency in Providing Children with Support and Instruction in Japanese as a Second Language in Educational Settings

齋藤ひろみ

SAITO Hiromi

【寄稿論文】

日本語教育の現場で求められる対応力―就労者の現場を中心に―

The Essential Role of Japanese Language Education in Meeting the Needs of Learnersʼ Workplace Conditions

品田潤子

SHINADA Junko

【寄稿論文】

日本語教師のキャリアアップのために求められる能力―初任から中堅、そしてよりよい中堅へ―

Essential Skills for the Career Advancement of Japanese Language Instructors: From Novice to Mid-Career and Beyond

平山允子

HIRAYAMA Yoshiko

【寄稿論文】

日本語教育人材を育成する教師教育者―日本語教師教育者ネットワークの活動から―

Teacher Educators in Japanese Language Education: Examining Activities of the Japanese Language Teacher Educator Network

嶋津 百代・北出 慶子・杉本 香・中谷 潤子

SHIMAZU Momoyo, KITADE Keiko, SUGIMOTO Kaoru, NAKATANI Junko

【研究論文】

育成可能性からみる「態度」概念の再整理―「日本語教育人材に必要な態度」をめぐって―

Restructuring “Attitude Constructs” from the Perspective of Trainability: Cultivating the Essential Attitudes for Human Resources in Japanese Language Education

宇佐美洋

USAMI Yo

【調査報告】

一般投稿

人称表現における複数性と不定性―「人々」の誤用をめぐって―

Plurality and Indefiniteness in Personal Expression: Focusing on the Overuse and Misuse of hitobito by Learners of Japanese

牧彩花

MAKI Ayaka

【研究論文】

本文について

本文は、マイページからダウンロード可能です。

来年度会費の納入が完了している会員の方は、無料です。

会員でない方もマイページで「新規ユーザ登録」(無料)をしていただければ、以下の価格にてご購入いただけます。

1論文あたり:550円(税込)、1号あたり:2,750円(税込)

  • いずれも決済時に別途手数料が必要です。